Ad Code

Conjugare tradusă verb finden (a găsi)

Verbul neregulat finden se poate traduce prin a găsi, a da de ceva, a da peste ceva, a afla, a descoperi.
Iată în continuare conjugarea completă a verbului, însoțită de traducerea acesteia în limba română, pentru o mai ușoară înțelegere a verbului.
De asemenea, am adăugat și câteva exemple simple dar edificatoare 😉.

Beispielsätze
Etwas auf der Strasse finden.
A găsi ceva pe stradă.
Etwas Verlorenes finden.
A găsi un obiect pierdut.
Das Haus verschlossen finden.
A găsi casa încuiată.
Die Lösung des Problems finden.
A afla rezolvarea problemei.
Einen Vorwand finden.
A găsi un pretext.
Die richtigen Worte finden.
A găsi cuvintele potrivite.
Ich finde nicht die richtige Adresse.
Nu găsesc adresa corectă.
Ich habe ein interessantes Buch gefunden/gelesen.
Am găsit/citit o carte interesantă.
Ich habe das Buch schnell gefunden.
Am găsit cartea repede.
Ich suchte aber ich fand nicht.
Căutam dar nu găseam.
Wer sucht, findet.
Cine caută, găsește.
Finde mir ein gut Auto!
Găsește-mi o mașină bună!
Kannst du den richtigen Schlüssel finden?
Poți găsi tu cheia potrivită?
Du wirst ein guter Arbeitsplatz finden.
Tu vei găsi un loc bun de muncă.
Hebe einen Stein auf und Du wirst mich finden.
Ridică o piatră și mă vei găsi.
Finde mich!
Găsește-mă!


Conjugare finden la Indikativ


Conjugare finden la Ind Präsens 
se traduce prin prezent
ich find(e) eu găsesc
du findest tu găsești
er, sie, es findet el, ea găsește
wir finden noi găsim
ihr findet voi găsiți
sie, Sie finden ei, ele găsesc
Conjugare finden la Ind Präteritum 
se traduce prin imperfect
ich fand eu găseam
du fand(e)st tu găseai
er, sie, es fand el, ea găsea
wir fanden noi găseam
ihr fandet voi găseați
sie, Sie fanden ei, ele găseau

Conjugare finden la Ind Perfekt
se traduce prin perfect compus
ich habe gefunden eu am găsit
du hast gefunden tu ai găsit
er, sie, es hat gefunden el, ea a găsit
wir haben gefunden noi am găsit
ihr habt gefunden voi ați găsit
sie, Sie haben gefunden ei, ele au găsit

Conjugare finden la Ind Plusquamperfekt
se traduce prin mai mult ca perfect
ich hatte gefunden eu găsisem
du hattest gefunden tu găsiseși
er, sie, es hatte gefunden el, ea găsise
wir hatten gefunden noi găsiserăm
ihr hattet gefunden voi găsiserăți
sie, Sie hatten gefunden ei, ele găsiseră
Conjugare finden la Ind Futur I
se traduce prin viitor
ich werde finden eu voi găsi
du wirst finden tu vei găsi
er, sie, es wird finden el, ea va găsi
wir werden finden noi vom găsi
ihr werdet finden voi veți găsi
sie, Sie werden finden ei, ele vor găsi

Conjugare finden la Ind Futur II
se traduce prin viitor apropiat
ich werde gefunden eu voi fi găsit
du wirst gefunden tu vei fi găsit
er, sie, es wird gefunden el, ea va fi găsit
wir werden gefunden noi vom fi găsit
ihr werdet gefunden voi veți fi găsit
sie, Sie werden gefunden ei, ele vor fi găsit

Conjugare finden la Konjunktiv


Conjugare finden la Konj Präsens
se traduce prin conjunctiv prezent
ich finde eu să găsesc
du findest tu să găsești
er, sie, es finde el, ea să găsească
wir finden noi să găsim
ihr findet voi să găsiți
sie, Sie finden ei, ele să găsească

Conjugare finden la Konj Präteritum
se traduce prin conditional optativ prezent
ich fände eu aș găsi
du fändest tu ai găsi
er, sie, es fände el, ea ar găsi
wir fänden noi am găsi
ihr fändet voi ați găsi
sie, Sie fänden ei, ele ar găsi
Conjugare finden la Konj Perfekt
se traduce prin conjunctiv perfect
ich habe gefunden eu să fi găsit
du habest gefunden tu să fi găsit
er, sie, es habe gefunden el, ea să fi găsit
wir haben gefunden noi să fi găsit
ihr habet gefunden voi să fi găsit
sie, Sie haben gefunden ei, ele să fi găsit

Conjugare finden la Konj Plusquamperfekt
se traduce prin conditional optativ perfect
ich hätte gefunden eu aș fi găsit
du hättest gefunden tu ai fi găsit
er, sie, es hätte gefunden el, ea ar fi găsit
wir hätten gefunden noi am fi găsit
ihr hättet gefunden voi ați fi găsit
sie, Sie hätten gefunden ei, ele ar fi găsit

Conjugare finden la Konj Futur I
se traduce prin viitor
ich werde finden eu voi găsi
du werdest finden tu vei găsi
er, sie, es werde finden el, ea va găsi
wir werden finden noi vom găsi
ihr werdet finden voi veți găsi
sie, Sie werden finden ei, ele vor găsi

Conjugare finden la Konj Futur II
se traduce prin viitor anterior
ich werde gefunden haben eu voi fi găsit
du werdest gefunden haben tu vei fi găsit
er, sie, es werde gefunden haben el, ea va fi găsit
wir werden gefunden haben noi vom fi găsit
ihr werdet gefunden haben voi veți fi găsit
sie, Sie werden gefunden haben ei, ele vor fi găsit

Forma perifrastică finden - Condiționalul


Conjugare finden la Condițional Prezent
se traduce prin conditional prezent
ich würde finden eu aș găsi
du würdest finden tu ai găsi
er, sie, es würde finden el, ea ar găsi
wir würden finden noi am găsi
ihr würdet finden voi ați găsi
sie, Sie würden finden ei, ele ar găsi

Conjugare finden la Condițional Perfect
se traduce prin conditional perfect
ich würde gefunden haben eu aș fi găsi
du würdest gefunden haben tu ai fi găsi
er, sie, es würde gefunden haben el, ea ar fi găsi
wir würden gefunden haben noi am fi găsi
ihr würdet gefunden haben voi ați fi găsi
sie, Sie würden gefunden haben ei, ele ar fi găsi

Imperativ 👉
find(e) du
findet (ihr)

Infinitiv I
finden
zu finden

Infinitiv II
gefunden haben
gefunden zu haben

Participiu I
findend

Participiu II
gefunden


Abonează-te la newsletter-ul

Germana Online

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii